Snad všichni internetoví podnikatelé už dobře vědí, že se bez optimalizace pro internetové vyhledávače neobejdou. Tedy obešli by se bez ní, kdyby se vzdali nadějí na úspěchy ve svém podnikání a na zisky, jež jsou v podnikání nezbytné. Což ale není možné. A proto se optimalizuje. A jak se optimalizuje? Jestli se domníváte, že neustále stejně, mýlíte se. Jak běží čas, dochází nevyhnutelně i na internetu ke změnám, a na tyto změny musí optimalizace pro internetové vyhledávače reagovat, má-li mít svůj smysl. A to znamená, že se musí v dnešní době stále více přihlížet i k záležitostem týkajícím se umělé inteligence. Protože i ta se podílí na úspěších nebo neúspěších různých internetových nabídek.
Jak? Pokud jste to ještě nepostřehli, nejde tu už jen o to, aby se odkazy na weby nabízely co nejvýše v seznamech odkazů nabízených internetovými vyhledávači, to aby byla hledající veřejnost motivována klikat právě na ně. Dnes už se v nejednom případě žádné odkazy ani neotvírají. Lidé namísto toho pokládají své dotazy umělé inteligenci, která jim nabízí rovnou to relevantní, co našla na internetu, přesněji na důvěryhodně vypadajících webech.
Takže tu musí být snaha, aby si webů všimla i umělá inteligence. Aby konkrétním nabídkám důvěřovala, informace z nich zpracovávala a následně nabízela těm hledajícím. Což dává jednak možnost dostat informace z webů k uživatelům, a jednak je to, co AI považuje za důvěryhodné, lépe hodnoceno i internetovými vyhledávači. A tak i AI SEO v mnoha případech vyžaduje. A kdo by SEO pro Chat GPT podcenil, nedopadl by dobře. Kdyby ho umělá inteligence ignorovala, nikomu o něm a jeho nabídce nic nepoví, a navíc by se to odrazilo i na pozici webu v internetových vyhledávačích. A to si prostě nemůže nikdo z podnikatelů, usilujících na internetu o žádoucí úspěchy, dovolit.